Digitale ontwerptalenten, merkpositionering en de behoefte aan SEO-optimalisatie

De Nederlandse mentaliteit zit achter het succes van digitaal ontwerp

Amsterdam en Nederland zijn een internationale cultbestemming geworden voor digitale professionals. Welke spannende gebeurtenissen maakt Nederland door dat deze periode al de digitale renaissance is gaan heten? Vier vertegenwoordigers van Dutch Digital Design besloten om ons voor te lichten.

Digitale ontwerpcultuur uit Nederland

In Nederland ontstaat steeds meer creatief talent. Amsterdam is een digitaal talentparadijs. Ik geloof dat de digitale ontwerpcultuur in Nederland relevanter is dan ooit. Een erfenis van gedurfde concepten en eenvoud, gecombineerd met innovatie, en een schat aan internationaal talent, zal in de nabije toekomst leiden tot nog indrukwekkendere digitale ervaringen.

Vruchtbare grond

Ik denk dat er meerdere redenen zijn waarom Nederland het centrum van de digitale industrie is geworden. Neem ons onderwijssysteem: we maakten zo’n twintig jaar geleden de overstap naar digitaal onderwijs. MediaMonks financiert de masteropleiding Digital Design aan de Hogeschool Amsterdam, en er zijn veel vergelijkbare programma’s beschikbaar voor studenten in verschillende steden in Nederland. Bovendien streven Nederlanders er altijd naar om trends voor te blijven en snel aan te passen. Daarnaast is het belangrijk dat de arbeidsomstandigheden goed zijn en de cultuur openheid, vooruitstrevendheid en samenwerking bevordert. Dit is een land van ondernemers en freelancers, het is heel gemakkelijk om hier een eigen bedrijf op te zetten.

Het Nederlandse succes bagatelliseren

De afgelopen 2 jaar zijn we ons steeds meer gaan focussen op Interactive Design. Wat ik leuk vind aan Nederland is hun openheid voor nieuwigheid en de inclusiviteit ervan. Aan de andere kant zijn Nederlanders in hun eentje taai, behoorlijk kritisch en bagatelliseren ze de waarde van hun werk, ook al is het gewoon geweldig. Het voordeel van deze aanpak is dat het ons vooruit helpt.

Wees niet bang om te experimenteren

Nederland heeft lagere kosten van levensonderhoud en een aantrekkelijke balans tussen werk en privé in vergelijking met andere Europese landen. Nederland is altijd een vredige broeinest geweest van creativiteit, cultuur en talent. We zien momenteel dat bureaus en internationale merken kantoren openen in Amsterdam, waardoor nog meer klanten worden aangetrokken. Bovendien doet het hele Brexit-drama ons natuurlijk geen pijn. We weten hoe we moeten experimenteren, en onze “nuchterheid” (nuchtere, koelbloedige benadering) en eenvoud helpen ontwerpers om creatieve, effectieve oplossingen te vinden.

Merken nemen de sociale houding aan die consumenten willen, dus waarom zijn we daar zo sceptisch over?

Zoals consumenten hebben gewenst, is marketing voor het stellen van merkdoelen nu de norm, maar de motieven achter deze onthulling wekken argwaan over wat de echte oplossing is en wat slechts een marketingtruc is. Uit onderzoek van het analytische bedrijf Sprout Social blijkt dat 35% van de consumenten de wens van merken om een ​​publieke positie in te nemen, beschouwt als een beslissing ‘in opdracht van de mode’. Ondanks scepsis over merkmotivatie, kan het een effectieve oplossing zijn als het met de juiste bedoelingen en via de juiste kanalen wordt gedaan.

70% van de consumenten vindt het belangrijk dat merken opkomen voor het algemeen belang, tegenover 64% van de consumenten dat twee jaar geleden hetzelfde voelde. En van de consumenten die willen dat merken een sociale positie innemen, vindt 66 procent dat merken dat moeten doen omdat ze daadwerkelijk iets kunnen veranderen.

De scepsis bij de consument is hoog, aangezien het sociale en politieke landschap steeds meer verzadigd raakt met merken die hun positie verdedigen. Het is echter absoluut noodzakelijk dat merken authentiek zijn in hun aanpak en ervoor zorgen dat hun posities aansluiten bij de waarden die hun klanten verwachten. In de aanloop naar het verkiezingsjaar moeten merken bewust en weloverwogen zijn over de problemen die ze ondersteunen, waarbij ze prioriteit geven aan de consistentie van berichten en actiegerichte posts op sociale media benadrukken.

SEO moet deel uitmaken van uw PR-strategie

Interessant is dat hoewel ik een PR-bedrijf leid, we geen SEO doen. Ik ben echter van mening dat SEO-knowhow een van de belangrijkste voordelen is die een PR-bedrijf kan hebben. Naar mijn mening is de leidende regel van PR om relevante en nuttige informatie te verstrekken aan mensen die deze willen ontvangen.

De uitdaging voor SEO is om de inhoud aan te passen zodat deze zichtbaar is. Dus PR en SEO zijn in dit opzicht beste vrienden. Sinds Google zijn kernalgoritme in september heeft bijgewerkt, zijn de SEO-praktijken weer veranderd. En, zoals gewoonlijk, willen SEO-experts zich graag aanpassen. De Google-game wordt complexer en abstracter, dankzij dergelijke BERT en Google Ads Entities wordt het algoritme nog intelligenter.

Bedrijven zien SEO maar al te vaak als een manier om klikken te krijgen. Maar vooruitstrevende CEO’s ondersteunen en versterken hun SEO-leiders omdat die link op Google vaak het allereerste contactpunt is dat een consument met een merk heeft. En drie op de vier smartphonegebruikers wenden zich eerst tot zoekmachines om aan hun dringende behoeften te voldoen. Het belang van mobiele optimalisatie kan niet genoeg worden benadrukt.

Strategische SEO gaat over meer dan klikken en conversies. Hierdoor zie je eruit als een autoriteit in je vakgebied. Zorg ervoor dat het team dat u kiest overeenkomt met uw PR-mentaliteit, zodat al uw marketinginspanningen u naar de top brengen.

Loyalty App History: hoe mobiele apps de klantervaring kunnen verbeteren

Tegenwoordig is het buitengewoon moeilijk om een ​​wereld voor te stellen zonder het gebruik van mobiele applicaties in ons dagelijks leven. De gemiddelde smartphonebezitter gebruikt ongeveer 30 apps per maand, en daar zit minstens één loyaliteitsapp bij. Sommige retailers beschouwen hun loyaliteitsapps als het beste kanaal om contact te leggen met consumenten. Met kortingen en bonussen kunnen ze hun klanten overtuigen om apps te downloaden en hun persoonlijke informatie te delen – informatie die vervolgens kan worden gebruikt om gepersonaliseerde aanbiedingen te maken. In een tijd van gebrek aan aandacht van gebruikers moeten bedrijven hun apps echter aantrekkelijk maken. De belangrijke vraag is hoe?

Interface ontwerp

Niemand wil een app gebruiken met een slechte interface. De applicatie moet gebruiksvriendelijk zijn vanaf het moment dat deze wordt gelanceerd. Elke ondernemer weet dat we alles met eigen ogen kopen. Bedrijven moeten zich echter nog steeds concentreren op praktisch blijven.

Service in de winkel

Behalve dat het praktisch is qua ontwerp, zou een moderne loyaliteits-app nuttig moeten zijn in de echte wereld. Om dit te doen, kunt u van uw app een virtuele gids maken die klanten naar specifieke delen van de winkel leidt (interne navigatie), of een app die hen nieuwe productsuggesties presenteert met pushberichten wanneer een klant langs een specifieke stand of een ander product loopt. (contactloze marketing).

Interactie buiten de winkel

Om apps populairder te maken bij hun beoogde klanten, moeten bedrijven een manier vinden om ze buiten winkels te bereiken. Dit is waar gamification begint. Badges, klassementen, quizzen en minigames kunnen allemaal helpen om een ​​emotionele band tussen de klant en de app te vormen.

Klantenservice

Last but not least is het absoluut noodzakelijk om de juiste ondersteuning te bieden. Wanneer een klant op zoek is naar een oplossing voor een probleem, moet de applicatie enkele geldige selfservice-opties bieden (zoals een FAQ of kennisbank), evenals een manier om te communiceren met een bedrijfsvertegenwoordiger via een contactformulier of livechat.

 

Neem contact met ons op en we bespreken verschillende mogelijkheden.

E-mail: info@webdevelopmentapp.com

BE: +32 499 41 46 24

Franklin Rooseveltplaats 12, 2060 Antwerpen, Belgie

webdesign belgie

https://webdevelopmentapp.com/nl/